<<< повернутися | обговорити на форумі >>

              ДЕРЖАВНА КОМIСIЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКIВ
                    ФIНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

                    Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

                        13.11.2003  N 125

                                      Зареєстровано в Мiнiстерствi
                                      юстицiї України
                                      3 грудня 2003 р.
                                      за N 1115/8436


           Про затвердження Положення про застосування
             Державною комiсiєю з регулювання ринкiв
             фiнансових послуг України заходiв впливу


     З метою  забезпечення  реалiзацiї  норм  Закону  України "Про
фiнансовi  послуги  та  державне  регулювання  ринкiв   фiнансових
послуг" ( 2664-14 ),  врегулювання  порядку  застосування  заходiв
впливу  та забезпечення захисту прав фiнансових установ пiд час їх
застосування Державна  комiсiя  з  регулювання  ринкiв  фiнансових
послуг України (далi - Держфiнпослуг) П О С Т А Н О В И Л А:

     1. Затвердити Положення про застосування Державною комiсiєю з
регулювання   ринкiв  фiнансових  послуг  України  заходiв  впливу
(додається).

     2. Начальнику Юридичного управлiння Ткаченку Д.В. забезпечити
подання  цього  розпорядження  до Мiнiстерства юстицiї України для
державної реєстрацiї.

     3. Начальнику   вiддiлу   взаємодiї   iз   засобами   масової
iнформацiї  та зв'язкiв з громадськiстю Нагорняк М.В.  забезпечити
публiкацiю цього розпорядження у засобах масової iнформацiї  пiсля
його державної реєстрацiї.

     4. Контроль  за  виконанням  цього  розпорядження покласти на
першого заступника Голови Держфiнпослуг Оперенка Г.М.

 Голова Держфiнпослуг                                     В.Суслов

                                      Протокол N 27 засiдання
                                      Держфiнпослуг вiд 13.11.2003


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Розпорядження Державної
                                      комiсiї з регулювання ринкiв
                                      фiнансових послуг України
                                      13.11.2003  N 125

                                      Зареєстровано в Мiнiстерствi
                                      юстицiї України
                                      3 грудня 2003 р.
                                      за N 1115/8436


                            ПОЛОЖЕННЯ
        про застосування Державною комiсiєю з регулювання
         ринкiв фiнансових послуг України заходiв впливу


     Це Положення  розроблено  вiдповiдно  до Законiв України "Про
фiнансовi  послуги  та  державне  регулювання  ринкiв   фiнансових
послуг" ( 2664-14 ), "Про страхування" ( 85/96-ВР ), "Про кредитнi
спiлки" (   2908-14   )   та  Положення  про  Державну  комiсiю  з
регулювання ринкiв фiнансових послуг України, затвердженого Указом
Президента України  вiд  4 квiтня 2003 року N 292 ( 292/2003 ),  з
метою  врегулювання  порядку  застосування   заходiв   впливу   та
забезпечення  захисту  iнтересiв  фiнансових установ та iнших осiб
при їх застосуваннi.
     Положення визначає порядок i строки провадження у справах про
порушення законiв та iнших нормативно-правових актiв, що регулюють
дiяльнiсть   з  надання  фiнансових  послуг  (далi  -  справи  про
порушення законодавства про фiнансовi послуги),  порядок прийняття
рiшень про застосування заходiв впливу, їх оскарження.
     Провадження у справах про адмiнiстративнi  правопорушення,  а
також  загальнi  умови  та порядок притягнення до адмiнiстративної
вiдповiдальностi передбаченi Кодексом України про  адмiнiстративнi
правопорушення ( 80731-10,  80732-10 ).  Це Положення регулює лише
особливостi притягнення до  адмiнiстративної  вiдповiдальностi  за
порушення, пов'язанi з дiяльнiстю на ринках фiнансових послуг.
     Норми цього Положення  не  застосовуються  до  правовiдносин,
пов'язаних  iз  застосуванням  штрафiв  за  невиконання (неналежне
виконання) вимог  Закону  України  "Про  запобiгання  та  протидiю
легалiзацiї (вiдмиванню)   доходiв,  одержаних  злочинним  шляхом"
( 249-15 ).

                   Роздiл 1. Загальнi положення

     1.1. У цьому Положеннi поняття вживаються у такому значеннi:
     1) перевiрка (iнспекцiя) - форма здiйснення нагляду  з  метою
встановлення фактичного стану дотримання законодавства фiнансовими
установами   та   суб'єктами   пiдприємницької   дiяльностi,   якi
вiдповiдно  до закону мають право здiйснювати дiяльнiсть з надання
фiнансових послуг (далi - Особи);
     2) систематичне  порушення  -  порушення Особою законодавства
про фiнансовi послуги пiсля застосування до неї не  менш  як  двох
заходiв впливу протягом року;
     3) уповноважений представник - керiвник фiнансової  установи,
iншого суб'єкта пiдприємницької дiяльностi або представник, що дiє
за  дорученням.  Якщо   Особою   є   фiзична   особа   -   суб'єкт
пiдприємницької  дiяльностi,  то  для  випадкiв,  передбачених цим
Положенням, така фiзична особа прирiвнюється до керiвника;
     4) уповноваженi  особи  Держфiнпослуг - Голова Держфiнпослуг,
заступники    Голови    Держфiнпослуг,    директори     наглядових
департаментiв Держфiнпослуг, голови територiальних управлiнь.
     Поняття "фiнансова  послуга",  "фiнансова  установа",  "ринки
фiнансових послуг", "учасники ринкiв фiнансових послуг", "державне
регулювання ринкiв фiнансових послуг", "саморегулiвна органiзацiя"
використовуються в їх значеннях  вiдповiдно  до  статтi  1  Закону
України  "Про  фiнансовi  послуги  та  державне регулювання ринкiв
фiнансових послуг" ( 2664-14 ).

     1.2. Метою  цього  Положення  є  врегулювання  правовiдносин,
пов'язаних iз:
     застосуванням посадовими особами Держфiнпослуг заходiв впливу
та захистом прав учасникiв ринкiв фiнансових  послуг  пiд  час  їх
застосування;
     оскарженням рiшень про застосування заходiв впливу.

     1.3. Завданням   провадження   у   справах   про    порушення
законодавства   про   фiнансовi   послуги  є  повне  i  об'єктивне
з'ясування обставин кожної справи, вирiшення її у вiдповiдностi до
чинного законодавства,  забезпечення виконання винесеного рiшення,
а також виявлення причин та умов, що сприяють учиненню порушень, i
запобiгання їм на ринках фiнансових послуг.

     1.4. У  разi  порушення  законiв та iнших нормативно-правових
актiв,  що  регулюють  дiяльнiсть  з  надання  фiнансових  послуг,
Держфiнпослуг застосовує такi заходи впливу:
     1) зобов'язує порушника вжити заходiв для усунення порушення;
     2) вимагає скликання позачергових зборiв учасникiв фiнансової
установи;
     3) накладає штрафи вiдповiдно до закону;
     4) тимчасово   зупиняє   (обмежує),   анульовує   (вiдкликає)
лiцензiю  на  право  здiйснення  дiяльностi  з  надання фiнансових
послуг;
     5) вiдсторонює    керiвництво   вiд   управлiння   фiнансовою
установою та призначає тимчасову адмiнiстрацiю;
     6) затверджує   план   вiдновлення   фiнансової  стабiльностi
фiнансової установи;
     7) порушує питання про лiквiдацiю установи.
     Заходи впливу   застосовуються  в  порядку,  визначеному  цим
Положенням.

     1.5. Заходи  впливу  застосовуються  до  Осiб за результатами
провадження у справах про порушення  законодавства  про  фiнансовi
послуги, крiм випадкiв, передбачених цим Положенням.

     1.6. Порядок  взаємодiї структурних пiдроздiлiв Держфiнпослуг
при застосуваннi заходiв впливу та порядок обмiну iнформацiєю  про
розгляд  справ  про  порушення законодавства про фiнансовi послуги
визначаються наказом Голови Держфiнпослуг.

               Роздiл 2. Повноваження щодо розгляду
                справ про порушення законодавства
                      про фiнансовi послуги

     2.1. Вiд   iменi   Держфiнпослуг   справи    про    порушення
законодавства про фiнансовi послуги розглядають:
     1) Голова Держфiнпослуг;
     2) заступник Голови Держфiнпослуг;
     3) директори наглядових департаментiв;
     4) голови територiальних управлiнь.

     2.2. До    компетенцiї    Голови    Держфiнпослуг    належить
застосування заходу впливу,  передбаченого пiдпунктом 7 пункту 1.4
цього Положення.

     2.3. До компетенцiї заступникiв Голови Держфiнпослуг належить
застосування  заходiв  впливу,  передбачених  пiдпунктами  1-4,  6
пункту   1.4   цього   Положення,  у  разi  вiдсутностi  директора
наглядового департаменту або за дорученням Голови Держфiнпослуг.

     2.4. До  компетенцiї  директорiв   наглядових   департаментiв
належить  застосування  заходiв  впливу,  передбачених пiдпунктами
1-4, 6 пункту 1.4 цього Положення.

     2.5. До компетенцiї голiв територiальних  управлiнь  належить
застосування заходiв впливу,  передбачених пiдпунктами 1, 3 пункту
1.4 цього Положення.

     2.6. Рiшення про застосування  заходу  впливу,  передбаченого
пiдпунктом  5 пункту 1.4 цього Положення,  належить до компетенцiї
Комiсiї (Держфiнпослуг) як колегiального органу (далi -  Комiсiя).
Таке рiшення приймається у формi розпорядження.

     2.7. Рiшення директора наглядового департаменту про зупинення
(обмеження),  анулювання  (вiдкликання)  лiцензiї  на   здiйснення
дiяльностi  з  надання  певного виду фiнансових послуг схвалюється
Комiсiєю.

     2.8. Якщо в ходi розгляду  справи  виявляються  пiдстави  для
застосування заходу впливу у виглядi вiдсторонення керiвництва вiд
управлiння  фiнансовою   установою   та   призначення   тимчасової
адмiнiстрацiї,   директор  наглядового  департаменту  зобов'язаний
винести це питання на розгляд  Комiсiї  протягом  20  днiв  з  дня
порушення провадження у справi.

     2.9. Якщо  в   ходi   розгляду  справи  директор  наглядового
департаменту,  приходить до висновку,  що до  Особи  повинен  бути
застосований  захiд впливу,  передбачений пiдпунктами 1,  3 пункту
1.4,  вiн  може  направити   таку   справу   головi   вiдповiдного
територiального  управлiння  за  мiсцезнаходженням  Особи  (далi -
голова вiдповiдного територiального управлiння)  для  застосування
заходiв впливу;

     2.10. За   результатами   розгляду   справи   про   порушення
законодавства про фiнансовi послуги  може  бути  прийнято  одне  з
таких рiшень:
     1) про застосування заходiв впливу;
     2) про закриття справи.
     Форма рiшення    визначається   нормативно-правовими   актами
Держфiнпослуг.

     2.11. Голова  Держфiнпослуг  може витребувати будь-яку справу
про порушення законодавства  про  фiнансовi  послуги  та  доручити
розгляд   цiєї   справи  заступнику  Держфiнпослуг  або  директору
наглядового департаменту.

          Роздiл 3. Провадження у справах про порушення
               законодавства про фiнансовi послуги

     3.1. Провадження  у  справi  про  порушення законодавства про
фiнансовi послуги є обов'язковою передумовою застосування  заходiв
впливу,  передбачених  пiдпунктами 1-6 пункту 1.4 цього Положення.
Порядок застосування заходу  впливу,  передбаченого  пiдпунктом  7
пункту 1.4 регулюється чинним законодавством.

     3.2. Справу про порушення законодавства про фiнансовi послуги
не може бути розпочато,  а наявна в  провадженнi  справа  пiдлягає
закриттю у разi:
     1) якщо не доведено вчинення особою порушення законодавства;
     2) якщо   вирiшення   справи   не   належить  до  компетенцiї
Держфiнпослуг;
     3) якщо з дня вчинення порушення минуло бiльш нiж три роки;
     4) у  разi  лiквiдацiї  установи  та/або  визнання  банкрутом
особи, щодо якої порушено справу;
     5) у  разi  скасування  акта,  який  передбачає  застосування
заходу впливу;
     6) за наявностi за одним i тим самим фактом iншої справи  про
порушення  законодавства  про  фiнансовi  послуги  щодо тiєї самої
особи;
     7) якщо  за  тим самим фактом порушення є нескасоване рiшення
Держфiнпослуг у справi про порушення законодавства  про  фiнансовi
послуги.

     3.3. Уповноваженi  особи  Держфiнпослуг приймають рiшення про
застосування заходiв впливу протягом 30  календарних  днiв  з  дня
порушення провадження у справi,  крiм застосування заходiв впливу,
передбачених пiдпунктами 1, 3 пункту 1.4 цього Положення.
     Цей строк може бути продовжений Головою Держфiнпослуг у разi:
     1) витребування   додаткових   документiв,   необхiдних   для
прийняття рiшення;
     2) необхiдностi проведення додаткової перевiрки (iнспекцiї);
     3) iнших  обставин,  якi  унеможливлюють  прийняття рiшення у
визначений термiн.

     3.4. Уповноваженi особи Держфiнпослуг приймають  рiшення  про
накладення  штрафу  та/або направлення розпорядження (припису) про
усунення порушення протягом 10 днiв з дня порушення провадження  у
справi.

     3.5. У  разi  виявленя  порушень  законодавства,  що  регулює
дiяльнiсть   з   надання   фiнансових   послуг,   посадовi   особи
Держфiнпослуг  зобов'язанi  скласти  акт  про порушення законiв та
iнших нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть з надання
фiнансових послуг (далi - акт про порушення) протягом одного дня з
дати реєстрацiї акта про перевiрку (iнспекцiю) в Держфiнпослуг.

     3.6. Виявленi   посадовими   особами   Держфiнпослуг    факти
порушення законодавства чiтко викладаються в актi про порушення iз
зазначенням доказiв,  що пiдтверджують наявнiсть порушення,  та  з
посиланням    на    вiдповiдну    норму   закону   та/або   iншого
нормативно-правового акта.
     Акт про порушення повинен мiстити:
     1) дату та номер;
     2) посаду, прiзвище особи (осiб), яка його склала;
     3) найменування (прiзвище,  iм'я,  по батьковi) Особи  та  її
мiсцезнаходження (мiсце проживання);
     4) iдентифiкацiйний код за ЄДРПОУ (iдентифiкацiйний номер  за
ДРФО);
     5) час та мiсце порушення;
     6) опис порушення та посилання на акт перевiрки (iнспекцiї);
     7) норма закону або iншого  нормативно-правового  акта,  який
порушено;
     8) пояснення уповноваженого представника Особи;
     9) пiдпис особи (осiб), яка склала акт;
     10) пiдпис уповноваженого представника  Особи  про  отримання
примiрника акта.
     У разi  вiдмови   уповноваженого   представника   особи   вiд
отримання  примiрника акта до акта додається поштова квитанцiя про
направлення примiрника акта з повiдомленням про вручення.
     Доказами в  справi  про порушення законодавства про фiнансовi
послуги є будь-якi фактичнi данi, отриманi в законному порядку, що
свiдчать про наявнiсть чи вiдсутнiсть порушення.
     До акта про порушення можуть  долучатися  додатки,  пояснення
уповноважених   представникiв   осiб,  iншi  документи,  що  мають
доказове  значення  у  справi  про  порушення  законодавства   про
фiнансовi послуги (далi - матерiали про порушення).

     3.7. Дата  складання  акта  про  порушення  є датою порушення
провадження у справi про  порушення  законодавства  про  фiнансовi
послуги.

     3.8. Акт  про  порушення вручається Особi або надсилається за
її мiсцезнаходженням не пiзнiше п'яти днiв з дня його складання.
     Врученням акта про порушення є надання примiрника такого акта
рiшення  уповноваженому  представнику  Особи  з  пiдписом   такого
представника на копiї акта, що залишається в Держфiнпослуг.
     У разi   вiдмови  Особи  вiд  пiдписання  посадовими  особами
Комiсiї складається акт, що засвiдчує таку вiдмову.
     Надсиланням акта  про  порушення  є  вiдправлення  поштою  за
мiсцезнаходженням  (мiсцем  проживання) Особи примiрника рiшення з
повiдомленням про вручення.

     3.9. У  разi  незгоди  з  актом  про  порушення  уповноваженi
представники   Особи   у   п'ятиденний  термiн  з  дати  отримання
примiрника  акта   мають   право   подати   письмовi   заперечення
(пояснення) разом iз доказами,  на яких вони ?рунтуються. Письмовi
пояснення подаються до центрального апарату Держфiнпослуг або його
територiального  управлiння та в обов'язковому порядку долучаються
до матерiалiв справи.
     Письмовi заперечення  (пояснення),  у  разi  їх надходження у
визначений  цим  пiдпунктом  термiн,   обов'язково   розглядаються
уповноваженою   особою   Держфiнпослуг  при  розглядi  справи  про
порушення законодавства про фiнансовi послуги.

     3.10. Заперечення  (пояснення)  до  акта  про  порушення  (за
наявностi)   не   пiзнiше  наступного  дня  пiсля  їх  надходження
реєструються в Держфiнпослуг.

     3.11. Якщо пiд час проведення перевiрки (iнспекцiї) посадовою
особою Держфiнпослуг проводилось вилучення документiв у особи, якi
пiдтверджують факт порушення,  то до акта про порушення  додаються
копiї   цих   документiв  та  примiрник  протоколу  про  вилучення
документiв.

     3.12. Не пiзнiше трьох днiв з дня  реєстрацiї  матерiали  про
порушення   подаються   (пересилаються)   для  розгляду  директору
наглядового департаменту для призначення дати розгляду  справи  та
надання доручень щодо пiдготовки справи до розгляду.

     3.13. Справа про порушення законодавства може розглядатися за
участю уповноваженого представника Особи.  Для цього  уповноважена
особа  Держфiнпослуг,  яка розглядає справу,  повiдомляє Особу про
дату та час розгляду справи.
     Повiдомлення про  розгляд  справи  про порушення надсилається
(вручається) особi та при необхiдностi iншим особам не пiзнiше нiж
за п'ять днiв до дати розгляду справи.

     3.14. Нез'явлення  уповноваженого  представника Особи у разi,
якщо про дату розгляду справи вiн був повiдомлений у встановленому
порядку, не може бути пiдставою для вiдкладення розгляду справи.

     3.15. Уповноважена  особа  Держфiнпослуг  з урахуванням вимог
цього Положення може розглянути справу про порушення законодавства
за  письмовим  клопотанням  уповноваженого представника Особи та у
його присутностi вiдразу пiсля складення акта про порушення.

     3.16. Уповноваженi  представники  Осiб  при  розглядi  справи
мають право:
     1) знайомитися з  усiма  матерiалами,  якi  є  у  справi  про
порушення законодавства про фiнансовi послуги;
     2) бути присутнiм при розглядi справи;
     3) надавати  пояснення  (в  тому  числi  письмовi),  заявляти
клопотання по сутi виявленого порушення;
     4) отримати примiрник рiшення про застосування заходiв впливу
або закриття справи протягом 5 днiв з дня його винесення;
     5) оскаржувати  рiшення  про  застосування  заходiв  впливу у
встановленому законодавством порядку.

     3.17. Розгляд  справи   про   порушення   законодавства   про
фiнансовi послуги може бути, в межах строкiв, передбачених пунктом
3.3,  вiдкладено у зв'язку  з  необхiднiстю  отримання  додаткових
доказiв  чи  залучення  до участi у справi експертiв та (чи) iнших
осiб;  або в iнших випадках,  коли справу розглянути  неможливо  у
визначений посадовою особою Держфiнпослуг термiн.
     При вiдкладеннi розгляду справи  строк  розгляду  справи  про
порушення законодавства про фiнансовi послуги не переривається.

     3.18. Провадження  у  справi  про порушення законодавства про
фiнансовi послуги може бути зупинено, якщо:
     1) справу  неможливо розглянути до вирiшення пов'язаної з нею
справи,  що розглядається у судi,  - до набрання рiшенням  суду  в
такiй справi законної сили;
     2) призначається  або  проводиться  експертиза   -   на   час
проведення експертизи.
     Час зупинення  розгляду  справи  не  зараховується  до строку
розгляду цiєї справи.

     3.19. Уповноважена  особа Держфiнпослуг при пiдготовцi справи
про порушення законодавства  про  фiнансовi  послуги  до  розгляду
повинна:
     1) з'ясувати,   чи  вiдноситься  до  її  компетенцiї  розгляд
справи;
     2) з'ясувати,  чи вiдноситься до її компетенцiї  застосування
вiдповiдного заходу впливу;
     3) перевiрити,  чи   дотриманi   вимоги   законодавства   при
складаннi акта про порушення;
     4) з'ясувати,  чи є в наявностi додатки, зазначенi в актi про
порушення;
     5) перевiрити,   чи   подано   до   Держфiнпослуг    письмовi
заперечення (пояснення) у встановлений термiн;
     6) з'ясувати,  чи  застосовувалися  ранiше  до  Особи  заходи
впливу;
     7) перевiрити  наявнiсть   обставин,   що   пом'якшують   або
обтяжують вiдповiдальнiсть Особи;
     8) визначити  необхiднiсть  залучення  до   розгляду   справи
фахiвцiв,  експертiв  з  питань ринку фiнансових послуг,  фахiвцiв
саморегулiвних органiзацiй та iнших осiб;
     9) знайти  можливiсть  задоволення  клопотання  Осiб  (за  їх
наявностi);
     10) перевiрити  своєчаснiсть  повiдомлення  Особи  про час та
мiсце розгляду справи;
     11) здiйснити iншi дiї в межах, визначених законодавством.

     3.20. Обставинами,    що    обтяжують   вiдповiдальнiсть   за
порушення, визнаються:
     1) повторне    вчинення   порушення   протягом   року   пiсля
застосування до Особи заходiв впливу;
     2) наявнiсть  спричинених порушенням негативних наслiдкiв для
споживачiв фiнансових послуг.

     3.21. Обставинами,   що   пом'якшують   вiдповiдальнiсть   за
порушення, визнаються:
     1) вiдвернення   Особою   шкiдливих   наслiдкiв    порушення,
добровiльне вiдшкодування збиткiв або усунення заподiяної шкоди;
     2) вчинення порушення пiд час  впливу  обставин  непереборної
сили  (форс-мажор),  якщо  такi  обставини  пов'язанi iз вчиненням
порушення;
     3) вчинення незначного порушення, яке не потягнуло негативних
наслiдкiв для учасникiв ринкiв фiнансових послуг.

     3.22. Проект  рiшення   про   застосування   заходiв   впливу
погоджується  iз  пiдроздiлом  аналiзу  та звiтностi,  пiдроздiлом
виїзного   нагляду   наглядового   департаменту    та    юридичним
управлiнням.
     Якщо рiшення  про  застосування  заходу  впливу виноситься на
розгляд  Комiсiї,  проект  розпорядження  погоджується  також   iз
директором наглядового департаменту.

     3.23. За   результатами   розгляду   справи   про   порушення
законодавства  про  фiнансовi послуги посадова особа Держфiнпослуг
приймає одне з рiшень, передбачених пунктом 2.10 цього Положення.

     3.24. Рiшення про застосування заходiв впливу,  крiм тих,  що
пiдлягають  схваленню  Комiсiєю,  набирають чинностi через 10 днiв
пiсля дня їх прийняття,  або в iнший  термiн,  передбачений  самим
рiшенням.
     Рiшення, що пiдлягають схваленню Комiсiєю, набирають чинностi
з  дня  їх  схвалення  Комiсiєю  або в iнший термiн,  передбачений
розпорядженням Комiсiї.

     3.25. Застосування заходiв впливу за порушення  законодавства
не звiльняє Особу вiд обов'язку припинити порушення.

     3.26. Контроль за виконанням рiшення про застосування заходiв
впливу здiйснюється територiальними  управлiннями  та  наглядовими
департаментами   Держфiнпослуг   у  порядку,  визначеному  Головою
Держфiнпослуг.

     3.27. Рiшення про результати розгляду  справи  про  порушення
законодавства   про   фiнансовi   послуги   вручається  Особi  або
надсилається за її мiсцезнаходженням не пiзнiше п'яти днiв  з  дня
його прийняття, а рiшення, якi пiдлягають схваленню Комiсiєю, - не
пiзнiше п'яти днiв з дня їх схвалення.
     Вручення рiшення    у    справi   здiйснюється   в   порядку,
передбаченому для вручення акта про порушення.

     3.28. Копiя  рiшення  про  результати  розгляду  справи   про
порушення  законодавства  про фiнансовi послуги,  крiм рiшень,  що
схвалюються Комiсiєю,  в  триденний  термiн  з  дня  її  винесення
надається Головi Держфiнпослуг.

           Роздiл 4. Особливостi провадження у справах
                про адмiнiстративнi правопорушення

     4.1. Протоколи  про   вчинення   правопорушення   складаються
посадовими   особами   Держфiнпослуг   у   разi   виявлення   ними
правопорушень, передбачених законодавством про фiнансовi послуги.

     4.2. Вiд  iменi  Держфiнпослуг  справи  про   адмiнiстративнi
правопорушення,   пов'язанi  з  дiяльнiстю  на  ринках  фiнансових
послуг, розглядають:
     1) заступники Голови Держфiнпослуг;
     2) директори наглядових департаментiв;
     3) голови територiальних управлiнь.

     4.3. У разi, якщо адмiнiстративне правопорушення пов'язане iз
справою про  порушення  законодавства  про  фiнансовi  послуги,  -
справа  про адмiнiстративне правопорушення розглядається посадовою
особою,  до компетенцiї якої належить розгляд справи про порушення
законодавства про фiнансовi послуги.

     4.4. У    разi   застосування   заходу   впливу   у   виглядi
вiдсторонення керiвництва вiд управлiння фiнансовою  установою  та
призначення  тимчасової  адмiнiстрацiї  справа про адмiнiстративне
правопорушення розглядається директором наглядового департаменту.

               Роздiл 5. Порядок оскарження рiшень
                 про застосування заходiв впливу

     5.1. Рiшення  про  застосування  заходiв  впливу  можуть бути
оскарженi у Держфiнпослуг або в судi.

     5.2. Рiшення заступникiв Голови,  директорiв департаментiв та
голiв  територiальних  управлiнь,  крiм  рiшень  про  застосування
заходiв впливу,  передбачених пiдпунктами 4-5 пункту  1.4,  можуть
бути  оскарженi  у  Голови  Держфiнпослуг  протягом  10 днiв з дня
отримання рiшення.

     5.3. Пропуск термiну, передбаченого пунктом 5.2, без поважних
причин є пiдставою для вiдмови у розглядi скарги.

     5.4. Рiшення  Держфiнпослуг  про застосування заходiв впливу,
передбачених пiдпунктами 1-6 пункту 1.4  цього  Положення,  можуть
бути  оскарженi  в  судi  у  тридцятиденний  строк з дня одержання
рiшення про застосування заходу впливу або рiшення про  результати
розгляду скарги.
     Цей строк не може бути вiдновлено.

     5.5. У разi подання до Держфiнпослуг скарги виконання рiшення
про  застосування  заходiв  впливу,  яке  оскаржується,  може бути
зупинено за рiшенням Голови Держфiнпослуг до  закiнчення  розгляду
такої скарги та винесення вiдповiдного рiшення.

     5.6. У  скарзi на рiшення про застосування заходiв впливу має
бути зазначено:
     1) дату та вихiдний номер скарги для юридичних осiб; дату для
фiзичних осiб;
     2) прiзвище,  iм'я, по батьковi особи, що подає скаргу, та її
посаду;
     3) мiсцезнаходження     (мiсце     проживання)    Особи    та
iдентифiкацiйний код за ЄДРПОУ (iдентифiкацiйний номер за ДРФО);
     4) дату  та  номер  оскаржуваного  рiшення  про  застосування
заходу впливу;
     5) пiдстави,  на  яких оскаржується рiшення,  з посиланням на
законодавство i матерiали справи;
     6) перелiк   документiв,   що  додаються  до  скарги  (за  їх
наявностi);
     7) пiдпис  керiвника  та  печатку  юридичної особи або пiдпис
фiзичної особи.
     Скарга може   мiстити   клопотання  про  зупинення  виконання
рiшення про застосування заходiв впливу. Скарга може також мiстити
клопотання   про  участь  уповноваженого  представника  Особи  при
розглядi скарги.

     5.7. Скарга,  складена  з  порушенням   установлених   вимог,
залишається без розгляду, про що письмово повiдомляється скаржник.

     5.8. Голова  Держфiнпослуг,  у  разi наявностi клопотання про
зупинення виконання рiшення  про  застосування  заходу  впливу,  у
п'ятиденний   термiн  вирiшує  питання  про  можливiсть  зупинення
виконання рiшення.  Про  прийняте  рiшення  у  п'ятиденний  термiн
повiдомляється Особа. Направлення (вручення) рiшення про зупинення
виконання рiшення про застосування заходу  впливу  здiйснюється  у
порядку, передбаченому пунктом 3.12 цього Положення.
     Порядок пiдготовки   матерiалiв    щодо    розгляду    скарги
визначається Головою Держфiнпослуг.

     5.9. За  результатами розгляду скарги Головою Держфiнпослуг у
двадцятиденний термiн з дня надходження скарги приймається одне  з
рiшень:
     1) про залишення рiшення про застосування заходiв впливу  без
змiн, а скарги - без задоволення;
     2) про скасування рiшення про застосування заходiв впливу  та
задоволення скарги;
     3) про скасування рiшення про застосування заходiв  впливу  в
частинi та часткове задоволення скарги;
     4) про скасування рiшення про застосування заходiв  впливу  i
направлення справи на новий розгляд;
     5) про залишення заяви без розгляду.
     Якщо в ходi розгляду скарги буде встановлено,  що рiшення про
застосування  заходу  впливу  винесено  особою,  що  не  має права
вирiшувати таку справу,  то таке  рiшення  скасовується  i  справа
надсилається на розгляд уповноваженiй особi.

     5.10. Про дату та час розгляду скарги повiдомляється Особа  в
порядку, визначеному пiдпунктом 3.12. цього Положення.
     Нез'явлення Особи,  якщо вона своєчасно була повiдомлена  про
дату  та  мiсце  розгляду  скарги,  не  може  бути  пiдставою  для
вiдкладення розгляду скарги.

     5.11. Рiшення про результати розгляду  скарги  складається  з
описової та резолютивної частини i повинно мiстити:
     1) дату та номер рiшення;
     2) об?рунтування пiдстав прийняття рiшення;
     3) посилання на докази,  що мiстяться у справi про  порушення
законодавства про фiнансовi послуги;
     4) пiдпис Голови Держфiнпослуг або  особи,  що  виконує  його
обов'язки.
     Примiрник рiшення  про   результати   розгляду   скарги,   що
залишається в Держфiнпослуг, повинен мiстити вiдмiтку про вручення
або надсилання рiшення.

     5.12. Примiрник рiшення  про  результати  розгляду  скарги  в
межах  строкiв  розгляду  скарги  надсилається (вручається) Особi,
щодо якої воно винесено,  в порядку,  передбаченому  пунктом  3.24
цього Положення.

     5.13. Рiшення про застосування заходiв впливу, пiсля набрання
ним чинностi,  є  обов'язковими  для  виконання  Особами.  У  разi
невиконання  Держфiнпослуг вживає заходiв щодо виконання рiшення у
порядку, визначеному законодавством.

     5.14. Рiшення Комiсiї  щодо  застосування  заходiв  впливу  у
виглядi тимчасової адмiнiстрацiї є виконавчим документом.

 Начальник Юридичного управлiння                        Д.Ткаченко




<<< повернутися | обговорити на форумі >>>