<<< повернутися
| обговорити на форумі >>
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
19.02.2004 N 86
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2004 р.
за N 489/9088
Про затвердження Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ
Відповідно до вимог підпункту 6 пункту 4 Положення про
Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України,
затвердженого Указом Президента України від 4 квітня 2003 року
N 292 ( 292/2003 ), з метою удосконалення державного регулювання
та нагляду за наданням фінансових послуг, а також сприяння
підвищенню рівня прозорості та відкритості фінансової звітності
учасників фінансового ринку Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг П О С Т А Н О В И Л А:
1. Затвердити Порядок ведення реєстру аудиторів, які можуть
проводити аудиторські перевірки фінансових установ (додається).
2. Департаменту державного регулювання та розвитку ринків
фінансових послуг (Ігнащенко В.А.) разом з юридичним управлінням
(Ткаченко Д.В.) забезпечити подання Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових
установ, до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Відділу взаємодії із засобами масової інформації та
зв'язків з громадськістю (Нагорняк М.В.) забезпечити публікацію
Порядку у засобах масової інформації після його державної
реєстрації.
4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого
заступника Голови Комісії Оперенка Г.М.
Голова Комісії В.Суслов
Протокол засідання Комісії
від __ січня 2004 р. N ___
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання
ринків фінансових послуг
України
19.02.2004 N 86
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2004 р.
за N 489/9088
ПОРЯДОК
ведення реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ
Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про
фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових
послуг" ( 2664-14 ), "Про страхування" ( 85/96-ВР ), "Про
недержавне пенсійне забезпечення" ( 1057-15 ), "Про кредитні
спілки" ( 2908-14 ), "Про аудиторську діяльність" ( 3125-12 ),
Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових
послуг України, затвердженого Указом Президента України від
04.04.2003 N 292 ( 292/2003 ), та інших нормативно-правових актів,
які регламентують відносини, що виникають у сфері здійснення
фінансових послуг та проведення аудиту.
Розділ 1. Загальні положення
1.1. У цьому Порядку наведені нижче поняття вживаються в
такому значенні:
реєстр аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки
фінансових установ (далі - Реєстр), - перелік аудиторів,
сертифікованих Аудиторською палатою України відповідно до Закону
України "Про аудиторську діяльність" ( 3125-12 ), які можуть
надавати аудиторські послуги на ринках фінансових послуг;
заявник - аудитор, який подає до Державної комісії з
регулювання ринків фінансових послуг України (далі -
Держфінпослуг) документи для внесення до Реєстру, вилучення з
Реєстру, отримання свідоцтва про внесення до Реєстру (далі -
Свідоцтво), продовження строку дії Свідоцтва та дубліката
Свідоцтва за процедурою, встановленою цим Порядком;
реєстраційна картка - документ встановленого Держфінпослуг
зразка, який подається аудитором для внесення його до Реєстру;
інші поняття вживаються у цьому Порядку відповідно до вимог
Законів України "Про аудиторську діяльність" ( 3125-12 ), "Про
фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових
послуг" ( 2664-14 ).
1.2. Рішення щодо внесення інформації про аудиторів до
Реєстру та видачі їм Свідоцтва встановленого зразка (додаток 1)
приймається Держфінпослуг відповідно до цього Порядку.
1.3. Реєстр ведеться Держфінпослуг в електронній формі
відповідно до стандартів, що забезпечують його сумісність і
взаємодію з іншими системами та мережами, що складають
інформаційний ресурс держави. Інформація з Реєстру є відкритою для
користувачів.
1.4. Право на проведення аудиторських перевірок фінансових
установ та підпису аудиторських висновків аудитор набуває з дати
його внесення до Реєстру та отримання Свідоцтва.
1.5. Свідоцтво видається на строк дії сертифіката аудитора.
1.6. Свідоцтво не підлягає передачі для використання іншими
аудиторами.
1.7. За достовірність інформації, поданої для внесення до
Реєстру, аудитор несе відповідальність згідно з законодавством
України.
1.8. Перелік аудиторів, які включені до Реєстру, публікується
Держфінпослуг в кінці кожного року в засобах масової інформації, а
також регулярно оновлюється на веб-сайті Держфінпослуг.
Розділ 2. Вимоги до аудиторів, які
претендують на внесення до Реєстру
До Реєстру можуть бути внесені аудитори, які мають
кваліфікаційний сертифікат аудитора на право заняття аудиторською
діяльністю на території України.
Розділ 3. Порядок включення аудиторів до Реєстру
3.1. Для включення до Реєстру заявник подає до Держфінпослуг
такі документи:
а) заяву про внесення до Реєстру (додаток 2);
б) реєстраційну картку для внесення до Реєстру (додаток 3);
в) копію сертифіката аудитора, засвідчену в установленому
законодавством порядку.
3.2. Заяву про внесення до Реєстру разом з усіма необхідними
документами аудитор направляє поштою або подає особисто до
Держфінпослуг у швидкозшивачі, з внутрішнім описом та
пронумерованими аркушами.
3.3. Держфінпослуг перевіряє надані заявником документи на
відповідність вимогам законодавства України.
При розгляді документів, поданих заявником, Держфінпослуг
може запросити від заявника пояснення або уточнення окремих
положень цих документів.
3.4. Не пізніше 30 календарних днів з дати надходження
документів від заявника Держфінпослуг приймає рішення щодо
внесення до Реєстру або про відмову щодо внесення до Реєстру.
3.5. Рішення про внесення аудитора до Реєстру приймається
директором Департаменту державного регулювання та розвитку ринків
фінансових послуг (далі - директор Департаменту ). Рішення
директора Департаменту підлягає схваленню Комісією (Держфінпослуг)
як колегіальним органом.
3.6. Повідомлення про прийняття рішення Держфінпослуг про
внесення до Реєстру або про відмову щодо внесення до Реєстру
надсилається (видається) заявникові в письмовій формі протягом
трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення. У
рішенні про відмову щодо внесення до Реєстру зазначаються підстави
такої відмови.
3.7. Підставами для прийняття рішення Держфінпослуг про
відмову щодо внесення до Реєстру є:
а) невідповідність поданих документів, що додаються до заяви,
вимогам законодавства України;
б) недостовірність інформації в документах, поданих заявником
для внесення до Реєстру;
в) надання документів, передбачених цим Порядком, не в
повному обсязі.
3.8. У разі відмови щодо внесення до Реєстру у випадках,
передбачених в підпунктах "а", "б" пункту 3.7 цього Порядку,
заявник може подати до Держфінпослуг нову заяву про внесення
інформації до Реєстру не раніше ніж через 1 місяць з дати
прийняття рішення про відмову щодо внесення до Реєстру.
Розділ 4. Продовження строку дії Свідоцтва
4.1. Для продовження дії Свідоцтва аудитор подає не пізніше
ніж через місяць після продовження строку чинності сертифіката
аудитора:
заяву про продовження строку дії свідоцтва про внесення до
Реєстру (додаток 4);
копію сертифіката аудитора, засвідчену в установленому
законодавством порядку.
4.2. У разі неподання аудитором заяви та необхідних
документів про продовження строку дії Свідоцтва аудитор
виключається з Реєстру з анулюванням Свідоцтва.
Розділ 5. Порядок внесення змін до Реєстру
5.1. Підставою для внесення змін до Реєстру є зміни в
документах, визначених у пункті 3.1 цього Порядку.
5.2. Для внесення змін до Реєстру аудитор подає такі
документи:
заяву про внесення змін до Реєстру (додаток 5);
копію сертифіката аудитора, засвідчену в установленому
законодавством порядку.
Розділ 6. Видача дубліката Свідоцтва
6.1. Підставами для видачі дубліката Свідоцтва є:
втрата Свідоцтва;
пошкодження Свідоцтва.
6.2. У разі втрати Свідоцтва заявник зобов'язаний звернутися
до Держфінпослуг та подати:
заяву про видачу дубліката Свідоцтва (додаток 6);
інформацію про публікацію оголошення про втрату Свідоцтва у
відповідних засобах масової інформації.
6.3. Якщо бланк Свідоцтва не придатний для користування
внаслідок його пошкодження, заявник подає до Держфінпослуг:
заяву про видачу дубліката Свідоцтва;
непридатне для користування Свідоцтво (пошкоджений бланк).
6.4. Держфінпослуг протягом десяти робочих днів з дати
одержання заяви видає заявникові дублікат Свідоцтва замість
утраченого або пошкодженого.
6.5. У разі видачі дубліката Свідоцтва замість втраченого або
пошкодженого Держфінпослуг приймає рішення про визнання недійсним
оригіналу Свідоцтва, що був втрачений або пошкоджений, з внесенням
відповідних змін до Реєстру протягом трьох робочих днів після
такого рішення.
Розділ 7. Порядок виключення аудитора з Реєстру
7.1. Підставами для прийняття рішення Держфінпослуг про
виключення аудитора з Реєстру є:
а) заява аудитора;
б) виявлення Держфінпослуг фактів недостовірності звітності
фінансових установ, що підтверджено аудиторським висновком;
в) надання недостовірної інформації в документах аудитора, що
надавалися до Держфінпослуг для включення аудитора до Реєстру, яка
стала відома Держфінпослуг після включення аудитора до Реєстру.
7.2. У разі прийняття рішення про виключення аудитора з
Реєстру у випадках, передбачених в підпунктах "б", "в" пункту 7.2
цього Порядку, заявник може бути включеним до Реєстру не раніше
ніж через рік з дати прийняття Держфінпослуг рішення про
виключення.
7.3. Рішення Держфінпослуг про виключення аудитора з Реєстру
може бути оскаржене у встановленому законодавством порядку.
7.4. Рішення про виключення аудитора з Реєстру приймається
директором Департаменту і підлягає схваленню Комісією
(Держфінпослуг) як колегіальним органом.
7.5. У рішенні про виключення аудитора з Реєстру вказується
про анулювання Свідоцтва.
7.6. Рішення Держфінпослуг про виключення аудитора з Реєстру
має бути надіслане рекомендованим листом або вручене персонально
аудиторові в 15-денний строк з дати прийняття відповідного
рішення.
7.7. Рішення Держфінпослуг про виключення аудитора з Реєстру
підлягає опублікуванню в засобах масової інформації.
Член Комісії - директор
Департаменту державного
регулювання та розвитку
ринків фінансових послуг В.А.Ігнащенко
Додаток 1
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
СВІДОЦТВО
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть
проводити аудиторські перевірки фінансових установ
__________________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові аудитора)
__________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб -
платників податків та інших обов'язкових платежів)
__________________________________________________________________
(номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора)
внесений (а) до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ.
Внесено до реєстру відповідно до розпорядження Держфінпослуг
від _____ 200__ р. N ____
Реєстраційний номер свідоцтва ____________________________________
Серія та номер свідоцтва _________________________________________
Дата видачі свідоцтва ____________________________________________
Строк дії свідоцтва:
з _______________________ по __________________________,
з _______________________ по __________________________,
з _______________________ по __________________________,
з _______________________ по __________________________,
з _______________________ по __________________________,
з _______________________ по __________________________
Директор Департаменту ____________________ _______________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
"____"___________________ 200_ р.
М.П. (за наявності)
Додаток 2
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
ЗАЯВА
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ
Заявник___________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові аудитора)
__________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб -
платників податків та інших обов'язкових платежів)
__________________________________________________________________
(місце проживання)
__________________________________________________________________
(номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора Аудиторської
палати України)
Прошу внести мене до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ (із зазначенням переліку
фінансових установ) ______________________________________________
__________________________________________________________________
Види аудиторських послуг, які буде надавати заявник:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
До заяви додаються такі документи:
1. Реєстраційна картка для внесення до реєстру;
2. Копія сертифіката аудитора, засвідчена у встановленому
законодавством порядку.
"____"___________________ 200_ р.
Підпис аудитора ______________ __________________________________
(ініціали, прізвище)
М.П. (за наявності)
Додаток 3
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА N 1
на внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ
(заповнюється аудитором)
Інформація про аудитора
------------------------------------------------------------------
| 1. Прізвище | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 2. Ім'я | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 3. По батькові | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 4. Ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних | |
| осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 5. Номер, серія, дата видачі свідоцтва про державну | |
| реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності | |
| (за наявності) | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 6. Номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора | |
| Аудиторської палати України | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7. Місце проживання: | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.1. Поштовий індекс | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.2. Область | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.3. Місто (село) | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.4. Район міста | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.5. Вулиця | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Будинок | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Корпус | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Квартира | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.6. Телефон | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.7. Факс | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 7.8. Електронна пошта | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 8. Місце роботи | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Посада | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Місцезнаходження | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| Телефон | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 9. Інформація про банківські реквізити аудитора | |
| (за наявності) | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 9.1. Назва банку | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 9.2. МФО банку | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 9.3. Поточний рахунок | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 9.4. Місцезнаходження банку | |
|-------------------------------------------------------------+--|
| 10. Перелік фінансових установ, в яких аудитор проводить | |
| або планує проводити аудиторські перевірки | |
------------------------------------------------------------------
"____"___________________ 200_ р.
Підпис аудитора _______________________ __________________________
(ініціали, прізвище)
М.П. (за наявності)
Додаток 4
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
ЗАЯВА
про продовження терміну дії свідоцтва про
внесення до реєстру аудиторів, які можуть
проводити аудиторські перевірки фінансових установ
Заявник __________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові аудитора)
__________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб -
платників податків та інших обов'язкових платежів)
__________________________________________________________________
(місце проживання)
__________________________________________________________________
(номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора Аудиторської
палати України)
Прошу продовжити термін дії свідоцтва ____________________________
(серія, номер, дата видачі
свідоцтва)
про внесення до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ.
Види аудиторських послуг, які буде надавати заявник:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
До заяви додається копія сертифіката аудитора, засвідчена у
встановленому законодавством порядку.
"____"___________________ 200_ р.
Підпис аудитора _______________________ __________________________
(ініціали, прізвище)
М.П. (за наявності)
Додаток 5
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
ЗАЯВА
про внесення змін до реєстру
аудиторів, які можуть проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
Заявник___________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові аудитора)
__________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб -
платників податків та інших обов'язкових платежів)
__________________________________________________________________
(місце проживання)
__________________________________________________________________
(номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора)
__________________________________________________________________
(серія, номер, дата видачі свідоцтва про внесення до реєстру
аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових
установ)
Прошу внести зміни до реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ, на підставі:
__________________________________________________________________
(зміни в документах, що подані до Держфінпослуг заявником)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
До заяви додаються такі документи:
1. Копія сертифіката аудитора, засвідчена у встановленому
законодавством порядку.
Копії документів, які є підставами для внесення змін:
2.___________________________________________________________
3.___________________________________________________________
4.___________________________________________________________
5.___________________________________________________________
6.___________________________________________________________
7.___________________________________________________________
8.___________________________________________________________
9.___________________________________________________________
"____"___________________ 200_ р.
Підпис аудитора _______________________ __________________________
(ініціали, прізвище)
М.П. (за наявності)
Додаток 6
до Порядку ведення реєстру
аудиторів, які можуть
проводити аудиторські
перевірки фінансових установ
ЗАЯВА
про видачу дубліката свідоцтва про включення до
реєстру аудиторів, які можуть проводити
аудиторські перевірки фінансових установ
Заявник __________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові аудитора)
__________________________________________________________________
(ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб -
платників податків та інших обов'язкових платежів)
__________________________________________________________________
(місце проживання)
__________________________________________________________________
(номер, серія, дата видачі сертифіката аудитора)
__________________________________________________________________
(серія, номер, дата видачі свідоцтва про внесення до реєстру
аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових
установ)
Просить видати дублікат свідоцтва про внесення до реєстру
аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових
установ, на підставі:
__________________________________________________________________
(зазначити причину)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
До заяви додаються такі документи:
1. Інформація про публікацію оголошення про втрату свідоцтва
у відповідних засобах масової інформації.
2. Непридатне для користування свідоцтво (в разі наявності).
"____"___________________ 200_ р.
Підпис аудитора _______________________ __________________________
(ініціали, прізвище)
М.П. (за наявності)
<<< повернутися
| обговорити на форумі >>>