<<< повернутися | обговорити на форумі >>

ПРОЕКТ

ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ

ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

____________________________________________________________

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

2006 року     м. Київ         №

 
 

Про затвердження Змін до 

Положення про внесення 

інформації про кредитні спілки

до Державного реєстру

фінансових установ

 
 

            Відповідно до статті 28 Закону України  "Про фінансові послуги та державне  регулювання ринків фінансових послуг", статті 8 Закону України "Про кредитні спілки", підпункту 4 пункту 3 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 04.04.2003 № 292, та з метою удосконалення державного регулювання діяльності кредитних спілок Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України   ПОСТАНОВИЛА:

            1. Затвердити Зміни до Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 22.06.2004 № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2004  за № 847/9446 (із змінами), що додаються.

            2. Департаменту нагляду за кредитними установами (Оленчик А.Я.) та Юридичному департаменту (Чурсін О.В.) забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на Члена Комісії – директора Департаменту нагляду за кредитними установами Оленчика А.Я.

 
 
 

Голова   Комісії                                                                         В. Альошин

 
 

                                Протокол засідання Комісії

                                         Від_______________

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Розпорядження Державної комісії

з регулювання ринків фінансових

 послуг України

 _____________2006 №______

 
 
 
 

Зміни

до Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ

 

                 1. У розділі III:

            1.1. У пункті 9:

 

            1.1.1. Підпункт 9.7 після слів „копію свідоцтва про” доповнити словом „державну”. 

 

            1.1.2. Підпункт 9.8 після слів „по батькові” доповнити словами „дані паспорта або документа, який його замінює, особистий ідентифікаційний номер фізичної особи (у разі наявності)”.

 

            1.1.3. У підпункті 9.11 слова „витяг з” замінити словом „копія”.

 

            1.2. Пункт 10 доповнити абзацом другим такого змісту :

 

            „Реєстраційна картка подається лише в тому разі, якщо вносились зміни до інформації, яка зазначається в реєстраційній картці”.

 

                  2. У розділі ІV:

 

            2.1. У пункті 16:

 

            2.1.1. Підпункт 16.6  виключити.

 

            У зв’язку з цим підпункт 16.7 уважати відповідно підпунктом 16.6.

 

            2.1.2. Підпункт 16.6  викласти в такій редакції:

„16.6.Засвідчені підписом керівника та печаткою кредитної спілки  копії документів про освіту, а також копію трудової книжки керівника відокремленого підрозділу кредитної спілки”.

 

2.2. У пункті 23 слово „має”  замінити на слово „повинна”.

 

            2.3. Доповнити Положення  після підпункту 23.6 новим пунктом 24 такого змісту:

 

            „24. Виявлення недостовірної інформації в документах, поданих кредитною спілкою для внесення інформації про відокремлений підрозділ до Реєстру, є підставою для виключення інформації про цей підрозділ кредитної спілки з Реєстру та анулювання Довідки”.

 

            У зв’язку з цим пункти 24?25 вважати відповідно пунктами 25 ?26.

 

            3. Додаток 2 викласти в  редакції, що додається.

 
 
 
 

Член комісії –

директор Департаменту

нагляду за кредитними установами                                         А.Я. Оленчик

 
 
 

Додаток 2

до Положення про внесення інформації

про кредитні спілки до Державного реєстру

фінансових установ

 

Державна комісія

з регулювання ринків фінансових послуг України

 
 

ПОВІДОМЛЕННЯ

про зміни в інформації, яка надавалася для внесення інформації щодо кредитної спілки та/або її відокремлених підрозділів до Державного реєстру фінансових установ

Кредитна спілка

______________________________________________________________________

                                                                        (повне найменування кредитної спілки)

______________________________________________________________________

                                                                        (місцезнаходження кредитної спілки) 

______________________________________________________________________

                                                                        (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ)

дата прийняття та номер рішення про видачу свідоцтва про реєстрацію фінансової установи:

_________________________________________________________________________,

серія та номер свідоцтва про реєстрацію фінансової установи:

__________________________________________________________________________, дата видачі свідоцтва про реєстрацію фінансової установи:

___________________________________________________________________________

повідомляє про зміни в інформації, яка подавалася для внесення інформації щодо кредитної спілки та/або її відокремлених підрозділів до Державного реєстру фінансових установ, а саме:

___________________________________________________________________________

                                                                                            (указати перелік змін,

___________________________________________________________________________

                                                                        які відбулися в діяльності кредитної спілки) 

         При цьому надає:

Реєстраційну картку  в паперовому та електронному вигляді

(подається у разі внесення змін до інформації, яка зазначається в реєстраційній картці)

та такі документи, що підтверджують вищезазначені зміни:

_______________________________________________________________ на _____ арк.

                           (зазначити перелік    підтверджувальних документів) 

_______________________________________________________________ на _____ арк.

усього _______ арк. (указати загальну кількість аркушів)

Я несу персональну відповідальність за достовірність усіх поданих документів.

У разі виникнення будь-яких питань щодо поданих документів або інших, пов'язаних з унесенням інформації до Державного реєстру фінансових установ, звертатися до

___________________________________________________________________________

(прізвище, ім'я, по батькові,

___________________________________________________________________________

номер телефону, факсу)

 
 

„_______” _________________ 200___ року №_______________

 
 

Голова правління кредитної спілки ______________   ____________

                                                                                       Підпис                   (П.I.Б.)

 

                                                                         М.П.             

 
 
 
 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Змін до Положення про внесення інформації  про кредитні спілки до Державного реєстру  фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України  від 22.06.04 № 1099

 

            Зміни до Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України  від 22.06.04 № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 07.07.04 № 847/9446 (далі – Зміни), розроблені Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України (далі  – Держфінпослуг).

 

            1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом  державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми

 

            Відповідно до Закону України „Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” Держфінпослуг здійснює нагляд за фінансовими установами, в тому числі за кредитними спілками.

            Здійснення Держфінпослуг  протягом трьох років функцій щодо внесення інформації про кредитні спілки  до Державного реєстру фінансових установ  виявило ряд проблем, які потребують розв’язання, а саме:

            - неврегульованість питання стосовно випадків подання до Держфінпослуг  реєстраційної картки кредитними спілками у разі внесення змін до інформації, яка зазначається в реєстраційній картці;

- неузгодженість пункту 16.7 чинного регуляторного акта з нормами пункту 1.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ щодо проходження керівником відокремленого підрозділу кредитної спілки  підвищення кваліфікації за формою „спеціалізація”;

            - відсутність відповідальності керівника кредитної спілки за подання недостовірної інформації в документах, поданих кредитною спілкою для внесення інформації про відокремлений підрозділ до Реєстру.

            Вказані проблеми неможливо розв’язати за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, оскільки прийняття Змін є єдиним способом досягнення встановлених цілей.

            Важливість порушених проблем пов’язана з необхідністю посилення захисту майнових прав та інтересів членів кредитних спілок, а також удосконалення державного регулювання діяльності кредитних спілок шляхом встановлення  прозорих та зрозумілих  реєстраційних процедур.

          Таким чином, очевидною є необхідність удосконалення нормативної бази для внесення інформації про кредитні спілки  до Державного реєстру фінансових установ.

 
 

            2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання

 

            Зміни розроблені відповідно до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг",  Закону України "Про кредитні спілки",  Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28.08.03 № 41, з метою удосконалення процедури внесення інформації про кредитні спілки та їхні відокремлені підрозділи  до Державного реєстру   фінансових установ, а  також із метою посилення захисту майнових прав та інтересів споживачів фінансових послуг -  членів  кредитних спілок.

            Визначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів і потребують державного регулювання, оскільки ведення  Державного реєстру кредитних спілок належать виключно до компетенції Держфінпослуг та є однією з форм державного регулювання ринків фінансових послуг.

 

            3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них

 

            Визначені проблеми можуть бути розв’язані саме за допомогою внесення змін до чинного нормативно-правового  акта, а саме до  Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, який є спеціальним регуляторним актом, що визначає вимоги до кредитної спілки та об'єднаної кредитної спілки для набуття нею статусу фінансової установи та порядок унесення Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України відповідної інформації про кредитну спілку до Державного реєстру фінансових установ.

 

            4.  Визначення  очікуваних результатів  прийняття  регуляторного акта, в тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян, держави внаслідок дії регуляторного акта

 

            Очікуваними результатами прийняття змін є:

 

            забезпечення  захисту майнових  прав та інтересів споживачів фінансових послуг;

удосконалення процедури внесення інформації про кредитні спілки та їхні відокремлені підрозділи до Державного реєстру фінансових установ.

 

            5. Визначення цілей державного регулювання

 

            Метою державного регулювання є вдосконалення процедури внесення інформації про кредитні спілки та їхні відокремлені підрозділи до Державного реєстру фінансових установ, а також захист майнових прав та інтересів членів кредитних спілок.

 

            6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин

 

       Існує два прийнятні альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання встановленої мети.

 

            1. Перший спосіб, що не передбачає безпосереднього державного регулювання – це не внесення змін до Положення про внесення інформації  про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, що не є прийнятним  способом досягнення встановлених цілей, оскільки залишаться нерозв`язаними проблеми, зазначені в розділі 1 цього аналізу регуляторного впливу, через відсутність дієвого механізму спонукати кредитні спілки дотримуватись вимог чинного законодавства, а орган державного регулювання створювати прозорі та досконалі  форми державного регулювання діяльності кредитних спілок.           

 

            2. Другий спосіб – це внесення Змін до Положення про внесення інформації  про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, що дозволить розв’язати вказані проблеми, а саме:

    встановити  додаткові вимоги до змісту документів, що подаються кредитними спілками до Держфінпослуг для набуття статусу фінансової установи, в тому числі вимоги до документів, що ідентифікують осіб - членів органів управління;

            встановити єдину форму повідомлення  про зміни в інформації, яка надається для внесення інформації щодо кредитної спілки та/або її відокремлених підрозділів до Державного реєстру фінансових установ;

              врегулювати питання щодо неузгодженості пункту 16.7 чинного регуляторного акта з нормами пункту 1.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ щодо проходження керівником відокремленого підрозділу кредитної спілки  підвищення кваліфікації за формою „спеціалізація”;

             встановити відповідальність керівника кредитної спілки за подання недостовірної інформації в документах, поданих кредитною спілкою для внесення інформації про відокремлений підрозділ до Реєстру.

 

            Таким чином, другий спосіб є єдиним прийнятним альтернативним способом досягнення встановленої мети.

 

            7.   Аргументування   переваги   обраного   способу   досягнення встановлених цілей

 

            Прийняття зазначених Змін є єдиним способом досягнення встановлених цілей.

 

8. Описання  механізму  і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 

            Здійснення Держфінпослуг своїх функцій щодо внесення інформації про кредитні спілки  до Державного реєстру фінансових установ  виявило ряд проблем, для розв’язання яких Держфінпослуг використовує такі  механізми і заходи, а саме:

 

            проблема відсутності вимоги щодо подання кредитними спілками інформації та документів що ідентифікують осіб - членів органів управління  буде розв’язана шляхом встановлення додаткових вимог до переліку документів, що подаються кредитними спілками до Держфінпослуг для набуття статусу фінансової установи;

             проблема відсутності відповідальності керівника кредитної спілки за подання недостовірної інформації в документах, поданих кредитною спілкою для внесення інформації про відокремлений підрозділ до Реєстру, буде вирішена шляхом встановлення підстави для виключення інформації про цей підрозділ кредитної спілки з Реєстру та анулювання Довідки;

             проблема неврегульованості питання щодо неузгодженості пункту 16.7 чинного регуляторного акта з нормами пункту 1.1 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ щодо проходження керівником відокремленого підрозділу кредитної спілки  підвищення кваліфікації за формою „спеціалізація” буде вирішена шляхом приведення пункту 16.7 у відповідність до норми, передбаченої пунктом 1.1 Професійних вимог.

 

            9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

            Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта  не очікується.

            Оцінка можливості впровадження акта Держфінпослуг та виконання вимог акта кредитними спілками висока.

            Шкода кредитним спілкам у разі настання очікуваних наслідків дії акта не передбачається. 

            Державний контроль та нагляд за дотриманням вимог акта здійснюватиметься постійно.

            Досягненням встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта буде вдосконалення контролю з боку Держфінпослуг за діяльністю кредитних спілок та їхніх відокремлених підрозділів, а також  посилення захисту  майнових прав членів кредитної спілки.

                 Контроль за дотриманням Змін є складовою частиною державного  регулювання та нагляду за діяльністю кредитних спілок і здійснюється Держфінпослуг.

            Реалізація  Змін не потребує додаткових матеріальних та фінансових  витрат із Державного бюджету України.

 

            10. Обґрунтовано довести, що досягнення регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави

 

            Витрати коштів та часу для суб’єктів господарювання та держави є мінімальними,  пов’язаними з оформленням документів.

            Очікувані наслідки дії Змін не передбачають нанесення шкоди  кредитним спілкам.

 

            11. Обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені

 

Результативність регуляторного акта виправдовує ті мінімальні матеріальні витрати та час, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта.

 

            12. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні  особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

 

            Прийняття запропонованого регуляторного акта надасть змогу вдосконалити державне регулювання та посилити контроль за діяльністю кредитних спілок та їхніх відокремлених  підрозділів, а також посилити захист майнових прав та інтересів членів кредитної спілки, використовуючи мінімальні існуючі ресурси Держфінпослуг, що  пов’язані з витратами на оформлення документів.

 

            13.  Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта

 

              Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.

 

            14. Обґрунтування строку чинності  регуляторного акта

 

            Обмеження строку дії Змін немає, що надасть змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання.

             Строк дії Змін – відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

            15. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

            У результаті запровадження регуляторного акта буде вдосконалено державне регулювання та нагляд за діяльністю понад 750 кредитних спілок та понад 500 створених ними відокремлених підрозділів.

            Запровадження Змін посилить захист майнових прав та інтересів близько 1,3 млн. громадян - членів кредитних спілок.

            Зазначеними Змінами буде посилено захист внесків (вкладів) членів кредитних спілок на депозитні рахунки (які мають сталу тенденцію щодо збільшення), які станом на 1 січня 2006 року становлять 12,3 млрд. гривень.

            Надходжень до державного, місцевого бюджетів та державного цільового фонду, що пов’язані з дією запропонованих Змін, не передбачається.

            Дія регуляторного акта поширюється на всі кредитні спілки.

            Рівень поінформованості кредитних спілок з основних положень  регуляторного акта високий.

 

Визначення  заходів, за допомогою яких  здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

 

            Стосовно регуляторного акта Департаментом нагляду за кредитними установами Держфінпослуг послідовно здійснюватиметься повторне та періодичне  відстеження результативності регуляторного акта, що включає виконання заходів з відстеження результативності та підготовку й оприлюднення звіту про відстеження результативності з використанням статистичних даних та соціологічних опитувань.

            За дотриманням вимог Змін здійснюватиметься постійний контроль Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.

 

            Аналіз   регуляторного  впливу  підготовлено  Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (м. Київ-001, вул. Б.Грінченка, 3, тел. 235-51-31 web-сторінка: www.dfp.gov.ua,  info@dfp.gov.ua).

 
 
 

Голова  Держфінпослуг                                                               В. Альошин



<<< повернутися | обговорити на форумі >>>