ПРОЕКТ
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_____ 2006 року м. Київ № _______ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Про затвердження Порядку |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
віднесення кредитної спілки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
до групи режимів регулювання |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
З метою запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їх діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів тощо, та забезпечення виконання Основних напрямків урядової політики в економічній та соціальній сфері на 2006 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.06 № 42, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПОСТАНОВИЛА: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Затвердити Порядок віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання (додається). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Департаменту нагляду за кредитними установами (Оленчик А.Я.) забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на члена Комісії - директора Департаменту нагляду за кредитними установами Оленчика А.Я. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Голова Комісії В. Альошин |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Протокол засідання Комісії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
від 2006 № |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗАТВЕРДЖЕНО |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розпорядження Державної комісії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з регулювання ринків фінансових |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
послуг України |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_____________2006 №______ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порядок віднесення кредитної спілки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
до групи режимів регулювання |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
В залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів режими регулювання кредитних спілок поділяються на три групи: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
перша група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з високими ризиками; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з середніми ризиками; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
третя група - для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо); |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з початку нового звітного періоду за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Таблиця 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Член Комісії – |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
директор Департаменту нагляду |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
за кредитними установами А.Я. Оленчик |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порядку віднесення кредитної спілки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
до групи режимів регулювання |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порядок віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання (далі – Порядок) розроблений Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України (далі – Держфінпослуг). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
З метою запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їхній діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів та на виконання Основних напрямів урядової політики в економічній та соціальній сфері на 2006 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.06 № 42, Держфінпослуг 27 липня 2006 року прийняте розпорядження № 6044 „Про затвердження Плану заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок” та затверджені Загальні засади запровадження ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок (далі − Розпорядження). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пунктом другим Розпорядження затверджений План заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пунктом першим Плану заходів по запровадженню ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок передбачено розроблення проекту нормативно-правового акта з метою визначення параметрів та порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Враховуючи вищезазначене, для запровадження ступінчастої диференціації регуляторних вимог до кредитних спілок та з метою визначення параметрів та порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання прийняття Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання є необхідним. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Визначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів і потребують державного регулювання. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Визначені проблеми можуть бути розв’язані саме за допомогою прийняття Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання, яке б врегулювало процедуру поділу кредитних спілок на три групи режимів регулювання в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, в тому числі здіснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян, держави внаслідок дії регуляторного акта. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Прийняття цього Порядку дозволить в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів кредитних спілок поділити режими на три групи регулювання: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
перша група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з високими ризиками; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана із середніми ризиками; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
третя група − для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо); |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з початку нового звітного періоду за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1 (нижче). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Визначення цілей державного регулювання |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метою державного регулювання є встановлення Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Враховуючи норми законодавства, запропонований спосіб є єдиним ефективним способом, оскільки забезпечить дотримання кредитними спілками Порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Альтернативні способи досягнення встановлених цілей не можуть бути запропоновані, оскільки Держфінпослуг відповідно до покладених завдань та в межах своєї компетенції може прийняти рішення про встановлення порядку віднесення кредитної спілки до групи режимів регулювання, яке б врегулювало процедуру поділу кредитних спілок на три групи режимів регулювання в залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Прийняття зазначеного Порядку є єдиним способом досягнення встановлених цілей. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розпорядженням Держфінпослуг буде затверджений Порядок, що забезпечить поділ у залежності від ризиків діяльності кредитної спілки, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів режими регулювання кредитних спілок на три групи. А саме: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
друга група – для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана із середніми ризиками; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
третя група − для кредитних спілок, діяльність яких пов’язана з незначними ризиками. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання відбувається: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати події (внесення інформації про відокремлений підрозділ до Державного реєстру фінансових установ, схвалення Держфінпослуг як колегіальним органом рішення директора департаменту про надання відповідної ліцензії тощо); |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з початку нового звітного періоду за результатами аналізу звітності кредитної спілки за попередній звітний період; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з дати, визначеної за результатами проведення перевірки діяльності кредитної спілки. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кредитна спілка повинна самостійно ідентифікувати дату її віднесення до певної групи режимів регулювання без здійснення додаткових повідомлень з боку Держфінпослуг. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Параметри, критерії ідентифікації дати віднесення кредитної спілки до певної групи режимів регулювання та значення параметрів віднесення кредитної спілки до першої, другої або третьої групи режимів регулювання встановлені в таблиці 1. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Таблиця 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінка можливості впровадження акта Держфінпослуг та виконання вимог Порядку кредитних спілок висока. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Шкода кредитним спілкам у разі настання очікуваних наслідків дії акта не передбачається. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Державний контроль та нагляд за дотриманням вимог акта здійснюватиметься постійно. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контроль за дотриманням регуляторного акта є складовою частиною державного регулювання та нагляду за діяльністю кредитних спілок та здійснюється Держфінпослуг. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат із Державного бюджету України. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Обґрунтовано довести, що досягнення регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та держави |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Витрати коштів та часу для суб’єктів господарювання та держави є мінімальними. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Очікувані наслідки дії регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди кредитним спілкам. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Результативність регуляторного акта виправдовує ті мінімальні матеріальні витрати та час, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого Порядку. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Прийняття запропонованого регуляторного акта надасть змогу запровадження ступінчастої диференціації (переліку регуляторних вимог) до кредитних спілок з урахуванням притаманних їхній діяльності ризиків, обсягу та характеру проведення операцій, наявності мережі відокремлених підрозділів тощо, використовуючи мінімальні існуючі ресурси Держфінпослуг. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Обмеження строку дії регуляторного акта немає, що надасть змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Строк дії Змін – відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. Визначення показників результативності регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Надходжень до державного, місцевого бюджетів та державного цільового фонду, що пов’язані з дією регуляторного акта, не передбачається. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дія регуляторного акта поширюється на всі кредитні спілки; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Рівень поінформованості кредитних спілок з основних положень регуляторного акта високий. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Стосовно регуляторного акта Департаментом нагляду за кредитними установами Держфінпослуг послідовно здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта, що включає виконання заходів з відстеження результативності та підготовку й оприлюднення звіту про відстеження результативності з використанням статистичних даних та соціологічних опитувань. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
За дотриманням вимог регуляторного акта здійснюватиметься постійний контроль Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом нагляду за кредитними установами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (м. Київ-001, вул. Б.Грінченка, 3, тел. 235-51-31 web-сторінка: www.dfp.gov.ua , info@dfp.gov.ua). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Голова Державної комісії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з регулювання ринків фінансових |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
послуг України В. Альошин |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||