<<< повернутися | обговорити на форумі >>

 

11 лютого 2009 року


Шановні колеги!

В Україні, в умовах поглиблення фінансової, економічної та політичної кризи, все частіше піднімається питання невідповідності ролі громадського суспільства в управлінні державою порівняно з практикою державного управління розвинених країн Європи. Це особливо відчувають чисельні фахові професійні об’єднання України в різних галузях господарювання. Яскравим прикладом у цьому плані є ситуація із поняттям саморегулівності в системі кредитних спілок, коли кожен окремо взятий чиновник трактує це так, як йому особисто хочеться. Результат же відомий всім і особливо сьогодні всіма відчувається.

Виходячи із вищенаведеного та усвідомлюючи свою відповідальність за ситуацію в своїх сегментах господарювання та й взагалі за долю Держави, група керівників громадських фахових об’єднань на протязі декількох останніх місяців здійснила певні напрацювання щодо вдосконалення законодавчого поля з цього приводу.

За погодженням зі своїми колегами, пропоную до розгляду та обговорення відповідне звернення та напрацьовані проекти документів (звісно ще далеких від ідеалу).

Свої пропозиції, зауваження та думки з цього приводу прошу надсилати за адресою: або письмово: вул. Чорновола, 25, оф.49, Київ, 01135.

З великою повагою,

Президент НАКСУ                        П. Козинець


ЗВЕРНЕННЯ
ініціативної групи представників
галузевих фахових об’єднань України

За роки незалежності в Україні здійснено роздержавлення більшості галузей економіки, і ринкові методи господарювання стали переважаючими.
Сьогодні головною проблемою економічного життя України є зростаюча суперечність між потребами роздержавленої ринкової економіки та архаїчними, в цілому ще соціалістичними механізмами державного управління.

Бюрократичний апарат вимушено погодився з тим, що державну владу формує народ (шляхом загальних виборів), але не погоджується на поточний контроль над собою з боку суспільства, насамперед – з питань реалізації соціально-економічної політики та витрачання бюджетних ресурсів. Державний чиновник захищає свої «права» на волюнтаризм, безвідповідальність та корупцію. Наслідком цього є вповзання України в глибоку, руйнівну соціально-економічну кризу, що лише посилюється певними негативними явищами у світовій економіці.

Між тим, в Україні поступово зростає громадянське суспільство. Найбільш зорганізованим є громадське та фахове середовище. Основними мотивами до самоорганізації в умовах об’єктивного посилення конкуренції та розвитку процесів глобалізації економічного життя виступають:
- потреба в опрацюванні цивілізованих «правил гри» (регуляторних, податкових, тарифних тощо),
- необхідність впровадження відповідних вимогам сьогодення кваліфікаційних вимог до фахівців,
- необхідність здешевлення витрат (грошей та часу) на державну бюрократію,
- впровадження запобіжних механізмів проти державного рекету, здирництва на ключових державних посадах усіх рівнів тощо.

На даний час в Україні у різних галузях, секторах, сферах діяльності функціонує принаймні 150-200 відносно спроможних громадських організацій. За роки незалежності нагромаджено певний організаційний та матеріально-технічний ресурс, досвід публічної, законотворчої діяльності, взаємодії з ЗМІ та державою. Більшість цих організацій є членами європейських та світових об’єднань, половина формувань - впроваджують та розробляють власні стандарти діяльності, кваліфікаційні вимоги, освітянські програми, виконують ті чи інші саморегулівні функції. Процес самоорганізації підприємців і фахівців розвивається на рівні регіонів, міст, районів.

Нагальною вимогою часу є створення належної законодавчої та організаційної основи діяльності формувань громадянського суспільства в цілому, та фахових об’єднань зокрема. Ця основа має відповідати визнаним у Європейському співтоваристві поняттям громадянського суспільства, демократичної правової держави та ринкової економіки, а також бути адаптованою до умов України як щодо змісту, так і стосовно етапів впровадження.

Спираючись на розуміння своєї соціальної відповідальності, група представників галузевих фахових об’єднань пропонує на розгляд вітчизняної громадськості опрацьовані ними документи:
- Концепцію суспільної місії громадських організацій України;
- Проект Закону України «Про громадські організації»;
- Проект Закону України «Про фахові об’єднання»;
- Концепцію Громадських рад по взаємодії з державними органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевого самоврядування за напрямками (сферами, галузями) діяльності.

Ми звертаємося до представників інших фахових об’єднань, громадських організацій, усіх зацікавлених осіб (власників, менеджерів, фахівців, громадян України незалежно від виду, сфери, галузі чи сектору діяльності) висловитися по суті запропонованих ініціатив, і залучитися до їх подальшого опрацювання та впровадження заради майбутнього України.


Антипенко Ірина (Ліга оцінювачів земель)
Вихристенко Борис (Туристична асоціація України)
Козинець Петро (Національна асоціація кредитних спілок України)
Криводонов Сергій (Фумігаційна асоціація України)
Лилик Сергій (Українська асоціація маркетингу)
Мусій Олег (Всеукраїнське лікарське товариство)
Миненко Михайло (Українська асоціація маркетингу)
Опанасюк Наталія (Туристична асоціація України)
Павлов Вячеслав (Українська асоціація мебельників)

Україна, Київ, 2 лютого 2009 року.


Додатки (ZIP, 81КБ):

Концепція суспільної місії громадських організацій України (87КБ, формат MS Word)
Проект Закону України "Про громадські організації" (144КБ, формат MS Word)
Проект Закону України "Про фахові об'єднання" (113КБ, формат MS Word)
Концепція Громадських рад по взаємодії з державними органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевого самоврядування за напрямками (сферами, галузями) діяльності (84КБ, формат MS Word)

 

 


<<< повернутися | обговорити на форумі >>