На сайті Держфінпослуг 1 вересня 2011 року оприлюднено проекти Законів України "Про внесення змін до деяких законів України (щодо примусової санації або ліквідації неплатоспроможних кредитних спілок)" та "Про Фонд гарантування вкладів членів кредитних спілок" розроблені ДФП на виконання Плану заходів щодо врегулювання проблемних питань кредитної кооперації, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 580 р.
Виконавча дирекція НАКСУ вважає, що дані законопроекти :
- не змінюють порядку ліквідації існуючих на ринку проблемних кредитних спілок і, відповідно, ніяк не впливають на вирішення нинішніх проблемних питань кредитної кооперації, а скоріше навпаки;
- вносять додаткову плутанину у Верховній Раді, враховуючи те, що на розгляді в останньої вже знаходяться три законопроекти, у яких регулюється більшість питань про які йдеться в нинішніх законопроектах. При тому у внесених раніше законопроектах (які підтримуються ДФП!) зміст аналогічних статей значно відрізняється від нинішніх;
- примушують ринок кредитних спілок паралельно з існуючими асоціаціями додатково створювати та утримувати ще й об’єднання кредитних спілок, що мають стати саморегулівними;
- виводять асоціації та новостворювані об’єднання із під Закону про об’єднання громадян під Господарський Кодекс із усіма наслідками, що випливають з цього;
- створюють Державний Фонд гарантування вкладів в КС із громіздкою, високо затратною структурою управління та дублюючими з ДФП функціями. Як результат, річні витрати на утримання Фонду будуть як мінімум удвічі більшими ніж всі кошти аккомульовані кредитними спілками - потенційними членами Фонду (кому і що це дасть?);
- крім вищезазначених моментів дані законопроекти містять значну кількість норм, які будуть сприяти корупції, зловживанням, а то й рейдерським захватам КС.
Приймаючи до уваги вищенаведене, Виконавча дирекція НАКСУ звертається до всіх кредитних спілок оперативно надати свої зауваження та заперечення згідно законодавства до ДФП та Державного Комітету з питань регуляторної політики та підприємництва.
Зважаючи на надзвичайно загрозливий характер даних законопроектів, дирекція НАКСУ вважала би за доцільне крім реакції передбаченої законодавством додатково звернутись із своєю позицією щодо подібної законотворчості ДФП до Кабінету Міністрів та Верховної Ради України.
Копії зауважень та звернень прохання надіслати також до НАКСУ на електронну адресу:
.