<<< повернутися

       ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
ОГЛЯДОВИЙ ЛИСТ

N 01-8/677 від 11.06.2001
Арбітражні суди України

Про практику вирішення окремих категорій спорів
за матеріалами президії Вищого арбітражного
суду України

(Витяг)

За несвоєчасну сплату збору до Державного інноваційного фонду пеня не стягується. Відкрите акціонерне товариство звернулося до арбітражного суду з позовом про визнання недійсним рішення державної податкової інспекції про застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про оподаткування. Рішенням арбітражного суду, залишеним без зміни наглядовою інстанцією, позовні вимоги задоволено частково: рішення державної податкової інспекції визнано недійсним у частині стягнення з позивача збору до Державного інноваційного фонду та пені за його несвоєчасну сплату. Постановою судової колегії Вищого арбітражного суду України по перегляду рішень, ухвал, постанов судові акти з цієї справи скасовано, у задоволенні позову відмовлено. Головою Вищого арбітражного суду України принесено протест, у якому порушено питання про скасування постанови судової колегії Вищого арбітражного суду України та визнання недійсним оспорюваного рішення лише в частині стягнення пені за несвоєчасну сплату збору до Державного інноваційного фонду. Розглянувши доводи протесту та перевіривши обставини справи, президія Вищого арбітражного суду України встановила таке. Підставою для стягнення з позивача збору до Державного інноваційного фонду та пені за його несвоєчасну сплату стала виявлена державною податковою інспекцією недоплата відкритим акціонерним товариством зазначеного збору. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.92 N 77 ( 77-92-п ) "Про створення Державного інноваційного фонду" 70 відсотків відрахувань від ставки збору до Державного інноваційного фонду перераховувалися відкритим акціонерним товариством до спеціального фонду позабюджетних коштів. Обов'язок позивача щодо сплати збору до Державного інноваційного фонду України за період з 01.01.98 по 01.04.99 випливає з вимог пункту 18 частини першої статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" ( 1251-12 ), якою передбачено, що збір до Державного інноваційного фонду належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів). Відповідно до статті 29 Закону України "Про Державний бюджет України на 1998 рік" ( 796/97-ВР ) до законодавчого врегулювання питань сплати збору до Державного інноваційного фонду суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності сплачують до цього фонду збір в розмірі 1 відсотка від обсягу реалізації продукції (робіт, послуг) або валового доходу у торговельній, посередницькій, постачальницько-збутовій, банківській та страховій сферах діяльності, зменшеного на суму податку на додану вартість та акцизного збору. Отже у 1998 році збір до Державного інноваційного фонду у повному обсязі повинен був зараховуватися до Державного бюджету України. Такий же розмір збору було встановлено статтею 15 Закону України "Про Державний бюджет України на 1999 рік". Водночас законодавством не визначено періоди і строки сплати цього збору. Отже вимоги щодо сплати платником податку пені за порушення строків сплати збору до Державного інноваційного фонду не можуть вважатися такими, що грунтуються на законі. З огляду на викладене постановою президії Вищого арбітражного суду України протест задоволено, постанову судової колегії Вищого арбітражного суду України по перегляду рішень, ухвал, постанов скасовано, рішення державної податкової інспекції визнано недійсним у частині стягнення з відкритого акціонерного товариства пені за несвоєчасну сплату збору до Державного інноваційного фонду.


Даний документ Ви також можете знайти на сайті Верховної Ради України за адресою: www.rada.gov.ua

<<< повернутися