<<< повернутися | обговорити на форумі >> |
21/03/02
|
ПОБУДОВА СИСТЕМИ НАКСУ
Шановні колеги!
Згідно пункту 2 рішення Правління НАКСУ від 11 березня 2002 року Виконавча дирекція виносить на обговорення два варіанти Концепції структурної побудови Асоціації, що має лягти в основу нової редакції Статуту НАКСУ, який планується прийняти на травневій Конференції. Просимо всіх членів НАКСУ, кого цікавить подальшій розвиток організації, взяти участь в обговоренні даних варіантів. При чому, ми не претендуємо на виключний перелік моделей і готові обговорити й інші варіанти чи підваріанти побудови структури. Найбільш активні учасники дискусії, що нададуть змістовні пропозиції будуть запрошені на засідання круглого столу з даного питання.
Свої пропозиції можна надсилати електронною поштою, факсом, листами за адресами:
електронна пошта: unascu@unascu.org.ua
факс: 044-246-9090
адреса: 04119, м. Київ, вул. Мельникова 36/1, 14-й поверх,
а також, розміщувати у форумі
Приймаючи до уваги обмеженість у часі і враховуючи бажання максимально врахувати всі пропозиції, просимо оперативно відреагувати на дане звернення.
Перший варіант
Розробив: заступник голови Правління НАКСУ, доктор економічних
наук, професор Владислав Гончаренко©
Січень-лютий 2002р.
Розробка цієї Концепції викликана необхідністю консолідації руху кредитних спілок України в умовах запровадження державного регулювання та контролю за діяльністю кредитних спілок згідно закону "Про фінансові послуги". Концепція в загальних рисах описує основні принципи перебудови відносин та структури НАКСУ з метою суттєвого підвищення її ефективності.
1. Концептуальні принципи побудови системи НАКСУ (Тут і далі назва "система
НАКСУ" вживається для означення сукупності спілок, що є членами НАКСУ,
створених ними обласних об'єднань, національного об'єднання (НАКСУ) та елементів
інфраструктури (НМЦ, Сервісний центр, Стабілізаційний фонд, ЦРЛ, ФТДКС тощо)
.
Система НАКСУ має базуватись на принципах, які б забезпечували:
· Ефективну та демократичну організаційну структуру;
· Повну прозорість діяльності та фінансових потоків;
· Дотримання всіма учасниками системи норм законодавства, принципів та встановлених
правил діяльності;
· Спрямування діяльності обслуговуючих структур на задоволення потреб та усунення
проблем кредитних спілок, а також захист заощаджень їх членів;
· Чітке визначення прав, обов'язків, повноважень та відповідальності учасників
системи
· Самофінансування і справедливий розподіл фінансових ресурсів
2. Нова організаційна структура НАКСУ.
Головним напрямком вдосконалення організаційної структури має стати демократична
регіоналізація НАКСУ, яка передбачає створення замість малоефективної 2-х рівневої
системи більш ефективної 3-х рівневої (кредитні спілки - обласні об'єднання
кредитних спілок - національне об'єднання). За такою схемою побудовані системи
кредитних спілок більшості країн.
При новій структурі частина функцій, управлінських рішень та фінансових ресурсів
системи буде передана на обласний рівень об'єднанням КС, які мають діяти у відповідності
до стандартів системи НАКСУ. Кредитні спілки будуть членами-власниками обласних
об'єднань, які, в свою чергу, будуть членами-власниками НАКСУ. Таким чином НАКСУ
стане об'єднанням об'єднань і спілки, вступаючи в обласне об"єднання, будуть
ставити членами цілісної системи НАКСУ.
Формування обласного рівня системи дозволить покращити надання послуг кредитним
спілкам на місцях та зробить систему НАКСУ більш демократичною і керованою.
3. Нова система управління
Нова система управління НАКСУ будується за принципом рівномірного представництва
всіх областей. Замість Правління із 9 осіб, які обираються конференцією прямим
голосуванням, має бути створена Рада НАКСУ, яка складається із представників
областей, що обираються спілками кожної області на
4. Нова система побудови взаємовідносин
Нова система взаємовідносин має будуватись на чіткому визначенні прав, обов'язків
та відповідальності між окремими елементами та рівнями системи.
Елементи системи |
Основні права |
Основні обов’язки |
Відповідальність |
Кредитні спілки |
-управління об’єднаннями |
-дотримання встановлених в системі стандартів |
-обмеження доступу до окремих послуг |
Обласні об’єднання |
-управління НАКСУ |
-прозорість діяльності-надання послуг КС |
-зміна керівництва об”єднання |
НАКСУ |
-встановлення стандартів діяльності спілок |
-прозорість діяльності |
-зміна керівництва НАКСУ |
5. Нова система організації послуг
Надання послуг між різними рівнями системи розподіляється наступним чином:
6. Нові принципи фінансування
Нова структура фінансування діяльності системи передбачає формування бюджетів
обласних об'єднань і консолідованого бюджету НАКСУ. При цьому, 50% членських
внесків спілок (які мають бути диференційовані в залежності від розміру активів)
залишається в бюджеті обласного об"єднання, а інша половина - спрямовується
до бюджету НАКСУ.
Послуги в межах системи надаються за їх фактичною собівартістю. Сплачені понад
собівартість кошти повертаються або зараховуються в рахунок сплати членських
внесків чи майбутніх послуг.
Технічні та фінансові ресурси, надані системі НАКСУ зарубіжними проектами, використовуються
рівномірно в усіх областях. При цьому розраховується і періодично оприлюднюється
коефіцієнт отриманої зарубіжної допомоги по кожній області та по кожній кредитній
спілці.
Пропонуємо вашій увазі також інший варінат концепції побудови системи НАКСУ >>>
<<< повернутися | обговорити на форумі >>>